Annons:
Etiketterlokaltrafikstadsbuss
Läst 525 ggr
Effie
2012-12-10 09:15

Västtrafiks förbättringar

Idag (nja, igår faktiskt - men det är väl idag de flesta lär märka det) kom Västtrafiks stora omläggning. Västtrafik säger att det är förbättringar för de flesta. Jag har hört om något enstaka fall där personer får bättre förbindelser. Själv blir jag av med en busslinje mot jobbet, så det blir glesare turer. Jag kollar tidtabellen numera innan jag går till hållplatsen (inte för att det verkar hjälpa; jag fick springa till bussen idag trots att jag var ute i god tid) Några andra västsvenskar här som märkt skillnad? (och ja, jag skrev "förbättringar" lite sarkastiskt)


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Annons:
Leffe
2012-12-10 14:06
#1

Alla typer av omläggningar ställer till det. Det är ju förändringar som inkräktar på varje persons vardag. Sedan med facit i hand har det blivit bättre för en del och sämre för andra.

Effie
2012-12-10 14:48
#2

Visst är det så - eller åtminstone kan det vara så. Det var därför jag undrade om det fanns några erfarenheter av denna omläggning, bra eller dåliga. Jag har nästan bara hört talas om försämringar - men det är ju försämrningar man brukar få höra om.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Upp till toppen
Annons: