Kontanthantering?
Jag stör mig något enormt på att man bara kan betala kontant på dalatrafiks bussar! Visst, man kan fylla på busskorten i vissa affärer, men jag bor inte nära varken någon affär eller någon bankomat. Det är lika störande varje månad när busskortet har gått ut och man inte kommer på det fören man står där på bussen och måste vara nere på stan om en halvtimme…
Nu ska dom visst införa ett nytt system har jag hört. Men förstod inte riktigt hur det skulle funka, eller när det skulle göras. Men tycker dom borde tagit bort kontanthanteringen för länge sen! Alla andra har ju infört sms-biljetter eller att man kan betala med kort, men inte dalatrafik. Jag blir galen! Det borde ju vara bättre för alla parter kan man ju tycka.
Fast å andra sidan, det mesta med dalatrafik är ju dåligt så…
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Stockholms Lokaltrafik har ingen konrant hantering på bussarna. Man kan köpa kort och biljetter på många affärer i stället. Just nu finns SMS-biljetter, men de ska tydligen upphöra om jag fattat det hela rätt. Vet inte om Dalatrafik har så man kan köpa enstaka biljett i förväg i affären. Om så är fallet så kan du ju lösa det hela med att samtidigt som du köper kortet även köpa några biljetter och spara till kommande månadsskifte. Då har du ju biljetter och behöver inga kontanter. Så gör jag i Stockholm.
Ha en bra dag
Sport iFokus

Biljetter man köper är bara giltiga från det man köper dom och x timmar frammåt beroende på hur många zoner man betalar för. Jag har för mig att det ska gå att köpa biljetter i affären, men har faktiskt aldrig provat. Jag åker buss såpass mycket att det lönar sig att köpa ett kort, trots att dom är svinigt dyra.
Tycker bara det är så dumt. Inte nog med att det är störande för mig, som aldrig någonsin har kontanter på mig. Utan det utsätter ju busschaufförerna för risker också.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Här hos oss säljer inte förarna biljetter just för det du säger om riskerna.
Ha en bra dag
Sport iFokus

Jag har ett kort som man lddar med kontanter. En gång hade jag för lite på kortet och knappade in för att köpa en sms biljet men det gick inte för att jag inte hade registrerat mitt kort
Hur gör man då om man är turist eller bara tillfälligt ska åka en resa?
/Maria
Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.