Annons:
Etiketterlokaltrafikstadsbuss
Läst 618 ggr
ElLobo
2011-08-30 17:01

Kraftig ökning för Västtrafik

Västtrafik, som svarar för kollektivtrafiken i Västra Götaland, har de senaste tolv månaderna haft en stark ökning av antalet resenärer. Från augusti 2010 och fram till juli i år har 245 miljoner resor gjorts med Västtrafik. Det är rejält över målkurvan för det fördubblingsarbete av resandet som pågår nationellt i hela persontrafikbranschen.

Länk: Kraftig ökning för Västtrafik – årets mål redan överträffat

Annons:
EvaG
2011-08-31 13:58
#1

Samma resultat som många andra.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

sofiek90
2011-11-12 21:07
#2

Ändå höjs priserna, bussar, tåg och spårvagnar kommer sent och det är ofta överfullt..

MVH

Sofie

Effie
2011-11-13 12:46
#3

Och när började konjunkturen vända uppåt, så att fler har ett arbete att resa till, och råd att gå ut mer på kvällarna? Fördubbling är en bra ambition, men från vilket utgångsläge?

Jag litar inte på Västtrafiks tolkning av statistik. Jag minns när de ställde frågan "Är du nöjd med din senaste resa?" och tyckte att 70% ja-svar var ett bra resultat. (jag testade frågan på en kollega, sporadisk bussåkare, som skaffade bil för att det funkade så dåligt med bussförbindelserna, och Västtrafik var helt ointresserade av att göra dem bättre. Svaret var "Ja, det är jag väl…den gången kom ju faktiskt bussen!" Bra betyg för Västtrafik?)


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

sofiek90
2011-11-13 19:28
#4

Hehe, det är samma här. Där jag bor kommer bussen 2 gånger i timmen - om den ens kommer. Tåget går förbi här också, men dom vill inte ens kolla på alternativet att tåget ska göra ett stopp här. Fast det hade funkat eftersom tågen måste åka långsamt förbi för att inte komma för tidigt in till centrala Göteborg…

MVH

Sofie

Maria
2011-11-14 14:16
#5

Jag är lagom förtjust i Västtrafik men det är ju det enda som man har att välja på.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

sofiek90
2011-11-14 19:08
#6

Det är många som inte har något val än att åka med västtrafik..

MVH

Sofie

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: