Annons:
Etiketterlokaltrafikstadsbuss
Läst 594 ggr
Chestnut
2011-06-16, 19:40

Västtrafik tänker inte på människor utan på pengar

Ungefär så känner jag faktiskt.

Jag bor ute på vischan med dryga kilometern till närmsta busshållsplats, ett relativt överkomligt avstånd oftast. Problemet är inte att ta sig till bussen utan sen vidare.

Min linje, 505, går inte särskilt ofta. Okej, det är försvarbart efter som resandet inte är särskilt högt på helger och förmiddagar/kvällar. Det största problemet är att bussen inte längre åker förbi sjukhuset.

Längs med vägen bor många pensionärer och även yngre precis som jag som är sjuka. Och inte för att prata om de som faktiskt jobbar på sjukhuset. Alla har vi ett behov av att smidigt och enkelt kunna ta oss till vården.

Nej nej, då är man numera förvisad till att antingen byta buss i stan eller längs med en hållplats på vägen som är lite "mitt-ute-i-ingenstans". Inte världens roligaste att stå där och trängas i den alldeles för lilla busskuren när många ska byta buss… Och in till stan är en extra sväng på minst 40 min med bussbyte!

Problemet har varit uppe i insändare flera gånger men ingen respons. Även busschaufförer som känner sina standardresenärer med diverse krämpor har påtalat problemet. Även de har inte fått någon respons alls.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Leffe
2011-06-17, 10:29

Det låter inte bra då dagens melodi är att msn anpassar busslinjerna så det blir lättare för människor att åkas kollektivt istället för att ta bilen

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: