Annons:
Etikettövrigt
Läst 536 ggr
ElLobo
5/4/11, 10:59 AM

Halv miljard använder mobilen som biljett

År 2015 kommer en halv miljard människor i hela världen att använda sin mobiltelefon som biljett när de åker kollektivt. Men det är inte SMS-biljetterna som kommer att bli fler. Istället kommer mobilen att fungera som ett kontaktlöst kort som dras förbi en läsare.

Länk: Halv miljard använder mobilen som biljett

Annons:
[WX5]
5/4/11, 11:03 AM
#1

Tycker att sms-biljetterna blir dyrare än att köpa en remsa. Det är ju som att köpa lösbiljetter ju och alla vet ju att dom är dyrare.

Maria
5/4/11, 6:04 PM
#2

Finns det remsor kvar att köpa i Sverige?

SMSbiljett har jag använt mig av några få gånger men aldrig hunnit att få svar innan bussen kommitFlört

Visst blir det dyrare men jag tycker ändå det är en bra variant om man ska impulsåka eller inte har något kort.

I framtiden verkar man kunna göra vad som helst med mobilenFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[WX5]
5/4/11, 6:16 PM
#3

Jag var till Sverige i påskas och då fanns det kvar i Sthlms län iaf. Eller jag hade ett gammalt som funkade. Så jag som har ett utländsk mobilabb så kan det vara svårt för mig och andra turister ha svårt att ta oss någonstans för det går inte att skicka sms till såna betaltjänster.

ElLobo
5/5/11, 12:46 AM
#4

Fast glöm SMS-biljetterna, de är på väg ut, precis som det skrivs i artiklen. Flört I Londons tunnelbana har de nu börjat använda kontaktlösa kort, liknande sådana som de skriver om i artikeln.

Och avläsning av sim-kortet i mobilen är ju nästan samma sak.

Upp till toppen
Annons: