Annons:
Etikettspårvägstrafik
Läst 951 ggr
Maria
10/25/10, 9:32 PM

Spårvagnsolycka

Idag var det en svår spårvagnsolycka på eftermiddagen vid Wawrinskys plats i Göteborg där en 11-årig flicka tydligen är svårt skadad.

Just idag är jag ledig annars står jag där vid exakt den tiden varje vardag och byter buss.

Det var tydligen med en massa folk på vagnen som kom från Sahlgrenska som är två hållplatser ifrån bl.a en kvinnlig läkare som var till hjälp.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leffe
10/26/10, 12:37 PM
#1

Vi får hoppas att det går bra för flickan och att även föraren får hjälp att hantera allt

Maria
10/26/10, 11:22 PM
#2

Ja, hoppas verkligen det.

Det kan inte vara lätt att vara förare när något sådant händer.

Här kommer i alla fall en länk om att allt färre skadas allvarligt i spårvagnsolyckor vilket är positivt.

Länk

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
10/29/10, 11:44 AM
#3

Ja det kan inte vara lätt för förarna heller vid en olycka framför allt inte när barn är inblandade.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Lorita
10/30/10, 12:56 AM
#4

Föraren har fått (och får) hjälp att bearbeta händelsen och är på väg ut för att börja köra, då med en avbytare vid sidan. Det är viktigt att snabbt komma tillbaka och köra, så man inte mentalt bygger på skräcken.

Vad det gäller flickan så fick jag besked idag om att hon haft änglavakt och kommer återhämta sig helt, det är det senaste jag hört.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




EvaG
11/8/10, 7:25 PM
#5

#4 Vad skönt och bra!

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Lorita
11/21/10, 11:50 PM
#6

här kan ni läsa mer LÄNK

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Annons:
Upp till toppen
Annons: