Annons:
Etikettoff-topic
Läst 934 ggr
sissie
2010-11-10 10:19

Dubbelgångare

För länge sedan när jag jobbade i tunnelbanan så hade jag en dubbelgångare. Och vi jobbade på samma jobb också!

Det var ofta som man hörde utav sina vänner bitska kommentarer om att man inte hälsat på dem på olika ställen. Ställen där jag inte varit. Det tog många gånger mycket övertalning om att jag inte varit på dom platserna som de sett mig.

Men så träffade jag min dubbelgångare och vi båda kom på varför. Hon hade också råkat ut för samma sak som jag. Efter det så blev det mycket lättare att förklara för vännerna att man hade en dubbelgångare som dessutom jobbade på samma ställe som en själv.

Om man såg oss tillsammans så kunde man lätt se skillnaden, men vi var väldigt lika så det hände till och med att arbetskamraterna tog fel på oss ibland.

Har ni haft en dubbelgångare någon gång?

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
Leffe
2010-11-10 11:19
#1

Jag har, vad jag vet, ingen dubbelgångare, men jag kan tänka mig vad det kan ställe till

sissie
2010-11-10 14:54
#2

Det kan både vara roligt och jobbigt. Fast inte tråkigt i alla fall. Tänk på alla enäggstvillingar.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Farwuq
2010-11-10 17:13
#3

Ha, världen är inte så fasanfullt grym.
Det räcker nog med en av mig.

Tungan ute

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria
2010-11-10 17:23
#4

Jag har träffat en dubbelgångare på en restaurang en gång. Jag trodde först det var en spegelvägg men insåg att vi hade olika kläder. Vi stirrade till och från på varandra hela måltiden. Tyvärr fick jag ingen möjlighet att prata med henne.

Min mormor däremot var enäggstrilling. Hon berättade att det var så kul att lura killar i tonåren. Till slut fattade de att det fanns två likadana men det tog lång tid innan de fattade att det fanns treFörvånad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

sissie
2010-11-10 22:29
#5

Trippel! Då måste de ha haft hur kul som helstl. Men det kan inte ha varit roligt att vara mamma och hålla reda på dem.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Upp till toppen
Annons: