Klockan
Glöm inte vrida tillbaka klockan i natt.

När mina barn gick i mellanstadiet någon gång, så fick de i skoluppgift att ställa om alla klockor hemma till sommartid/normaltid - väggklockor, väckarklockor, mikrovågsugnen, datorer, mobiltelefoner… Det var väldigt praktiskt. Man kunde ju hävda det i flera år efteråt: Du som vet hur man gör…
Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Man vrider klockan bakåt, mot sommaren och jag tänker inte komma en timma förtidigt till jobbet

Vi har två klockor hemma som ska klara detta "själv" via någon radiosignal. Den ena är min sängklocka och den andra står i uterummet och har temperatur inne och ute samt fuktmätare och massa jox.
Min klocka hade inte ändrat tiden och den i uterummet gjorde det på förmiddagen så det är tur att det sker mellan lördag och söndag
Jag var alldeles förvirrad i morse. Vi skulle till Ikea som öppnade 10 och det är ju inte kul att sitta där och vänta i en timme.
/Maria
Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Om nu det här med sommartid är så himla bra, varför har man det då inte året om? Det vore mycket mera praktiskt att slippa ändrta två gånger om året.

Jag har heller aldrig fattat vitsen.
/Maria
Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Varför inte ändra en halvtimme och sedan låta det vara så

#6 var är gilla knappen