Annons:
Etikettbussar
Läst 1611 ggr
sissie
9/7/10, 11:17 AM

Scania CR 112-113

Sådan här gammal buss körde man i början av sin karriär som bussförare.

En riktig gammal trotjänare. Motorn lät mer än den gick och parkeringsbromsen fick man lov att hantera försiktigt. Allt för många bussförare fick känna på det minst sagt pinsamma i att spaken gick av. Perkeringsbromsens spak var väldigt tunn och om man inte höll i den när man lossade parkeringsbromsen så slog den i höljet runt om och gick av.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
Leffe
9/7/10, 3:59 PM
#1

Jag har för mig att de var ganska sköna att sitta som passagerare i

Effie
9/9/10, 12:10 AM
#2

Jag tänkte säga, när jag kikade igenom bilderna, att de där bussarna känner jag inte igen, de har säkert gått överallt utom i Göteborg. Men jag håller tyst; bildbevis kan jag inte säga emot. Obestämd Och jag har säkert åkt med dem någonstans i någon av alla städer som var med.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

sissie
9/9/10, 1:40 AM
#3

Vem vet. Det kanske bara var ett par i hela Göteborg som trafikerade linjerna där. Då är ju inte risken så stor att man åker med dem eller ser dem.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Effie
9/9/10, 9:22 AM
#4

#3 Tydligen inte. Så här står det, under den där bilden av Läppstiftet, längst ner i samlingen: "Göteborg Spårvägar var ett av de bolag som hade ett större antal CR 111 M, hela 67 st. fanns hos i Göteborg hos GS."

Men de kan ju ha trafikerat linjer jag inte brukade åka, förstås. Göteborg är stort. Eller också har jag dåligt minne.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

EvaG
9/19/10, 2:16 AM
#5

Har man åkt med några gånger.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Upp till toppen
Annons: