Annons:
Etikettövrigt
Läst 674 ggr
sissie
2010-09-06 02:09

Bra att kunna köra buss

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland har man väldig nytta av att kunna köra större fordon. I helgen körde jag en minibuss av WV-modell till Oslo. Väl där så kom vi fram till hotellet som vi bokat åt oss. Till hotellet fanns ett garage. Där hade vi planerat att parkera bussen som vi antog skulle gå in i ett vanligt garage. Bussen var ju bara lite större än en van.

Väl framme vid hotellet, nyckeln till garaget fixat så skulle vi ner i garaget med bussen. Jodu. Jag tvivlade starkt på att den skulle gå in över huvud taget genom dörren. Lite mätande visade det sig att den går in om jag fäller in backspeglarna maximalt.

Väl inne i garaget så upptäcker man att det är mycket ont om utrymme. I taket hänger ventilationrör ner så man kan inte köra riktigt på alla ställen heller för bussen är för hög. Garaget rymde tio bilar på en yta av cirka 100 kvm. Ganska smala rutor också.

Nåja det fungera att få in bussen i alla fall. Dagen efter var det dags att få ut den igen. Backa köra framåt, backa, framåt, backa o s v. Kryssade fram och tillbaka på några få meter så att man fick bussen rå rak som det bara gick för att köra ut genom den cirka 10 meter långa tunneln som ledde ut. In med backspeglarna och tack och lov att bussen var försedd med backvarnare som skrek när man närmade sig något när man backade.

Vilken pärs. Vad ni en gör. Undvik att parkera minibuss i hotellgarage i Oslo om du inte vet att de har ett STORT garage.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
EvaG
2010-09-06 14:48
#1

Ja det kan vara trångt i vissa lägen. Tänk på de som kör riktiga bussar och bilarna har parkerat på båda sidorna av en smal gatan och så en kurva dessutom.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

sissie
2010-09-06 21:04
#2

Jodu. Ibland var det inte ett dasspapper emellan.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Maria
2010-09-07 18:01
#3

Wow, jag som inte ens har körkortOskyldig

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: