Annons:
Etikettspårvagnar
Läst 977 ggr
Maria
7/2/10, 6:29 PM

Spårvagn och traktor i krock

Här kommer en länk om en krock mellan spårvagn och traktor på Götaälvbron .

Lite lustigt att en spårvagn krockar med en traktor mitt i stan tycker jag.

Traktorer hör landsbygden tillFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Lorita
7/2/10, 7:17 PM
#1

Jag vill påpeka att det är traktorn som krockat med spårvagnen, för traktorn är vållade en spårvagn har nämligen alltid företräde i GBG

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Maria
7/2/10, 9:37 PM
#2

Jag menade nog krocken i största allmänhetFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lorita
7/2/10, 10:10 PM
#3

#2 jag vet men all media har pratat och skrivit som om spårvagnen är vållande och det kan den inte vara i GBG men i möndal är det möjligt faktiskt, därför ville jag bara påpeka…

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Maria
7/2/10, 10:13 PM
#4

Va! Är det olika regler i dessa kommuner?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lorita
7/2/10, 10:27 PM
#5

#4 ja det är det olika trafikförordningar i olika kommuner

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Maria
7/2/10, 10:33 PM
#6

Fast när det gäller Göteborg och Mölndal blir det ju nästan löjligt då de smälter ihop med varandra och ingen har egentlig aning om vart gränserna gårObestämd

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Lorita
7/2/10, 10:37 PM
#7

#6 ja kör som du är i GBG = spårvagnen har alltid rätt, det är omöjligt att veta var man ärRynkar på näsanOskyldigSkäms händer något i möndal så var glad, då kan du få rätt Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Maria
7/2/10, 10:38 PM
#8

HahaSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Effie
7/2/10, 10:58 PM
#9

När jag tog körkort (för många år sedan) sade min körskollärare "Spårvägen har dåliga bromsar och bra advokater." Så det är nog bäst att försöka låta bli att krocka med spårvagnar. Dessutom gäller väl "störst går först" Oskyldig

Jag undrade, när jag såg notisen i GP - vad gjorde traktorn på spårvagnsspåret? Eller hur gick det till?


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Lorita
7/2/10, 11:24 PM
#10

#9  "Jag undrade, när jag såg notisen i GP - vad gjorde traktorn på spårvagnsspåret? Eller hur gick det till?"

det hade jag tryckt på gilla knappen för, det är så lätt att ge sig på yrkestrafiken.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




EvaG
7/3/10, 12:19 AM
#11

Det är synd att det krockas. Spelar ingen roll var det sker. Det är alltid någons fel.

Menar man på fullaste allvar att i Göteborg är det bara för spårvagnen att köra på även om det är en bil som till exempel korsar spåret just då eller på annat sätt är i vägen?

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
7/3/10, 12:20 AM
#12

#11 UppenbarligenTungan ute

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lorita
7/3/10, 10:50 AM
#13

#11 spårvagn går under järnverksstyrelsen och räknasmer eller mindre som tåg. Att få rätt mot en spårvagn går praktiskt taget inte

läs böteslistan så ser du att spårvagn är som ett tåg.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Annons:
Effie
7/3/10, 11:51 AM
#14

Och i det här fallet var det på Göta Älvbron. Spårvagnsspår i mitten (där även bussar får köra) och sedan, om jag minns rätt, heldragna linjer till bilarnas körfält. Aldrig några bilar på de spåren. Det var därför jag undrade vad traktorn gjorde där.

Om jag skulle riskera att krocka med en spårvagn är väl frågan om vems felet är det minst intressanta just då…


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Lorita
7/3/10, 11:58 AM
#15

#14 det kan ju vara så att traktorn vejat för ett annat fordon som stor stilla…..vem vet stopp i stan blev det i alla fall Tungan ute det krävs väldigt lite för att Göteborg ska stanna Rynkar på näsan

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




EvaG
7/4/10, 1:14 PM
#16

Traktorföraren kanske trodde han var ur vägen och på det sättet inte hindrade biltrafiken. Låte lite långsökt kanske.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
7/4/10, 1:39 PM
#17

Läste någonstans att det var arbete på bron och traktorföraren och "hans" företag" inte hade någon flaggvakt. Om det nu stämmerObestämd

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Effie
7/4/10, 3:27 PM
#18

#17 Det låter rimligt. Man är väl knappast uppe och kör på spårvagnsspåren för skojs skull, eller för att man tror att det inte kör någon där. Och om man skulle försöka köra förbi någon med en traktor - ja, då skulle man vara dj----igt försiktig, och tänka sig för mer än en gång. Hoppas jag åtminstone.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Upp till toppen
Annons: