Annons:
Etiketterlokaltrafikstadsbuss
Läst 805 ggr
Maria
2010-05-21 21:25

Utvärdering av kortläsare

På måndag ska jag iväg igen på en ny test av kortläsare. Vi är 10 personer som ska få prova olika varianter och jag kommer att rapportera hur det gick tillGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Lorita
2010-05-21 22:08
#1

Det behövs, jag väntar på återrapport Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




EvaG
2010-05-22 12:51
#2

Vi väntar.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Effie
2010-05-22 14:54
#3

Kortläsare? Du menar sådana där blå och gula apparater som alltid blinkar rött och piper ilsket?

Om jag då får komma med en önskelista:

  • möjlighet att se vad apparaten tror (den befinner sig i Strömstad, det är natt - vad nu en apparat kan få för sig som kan leda till strul)
  • tydlig display så man kan läsa vad som står på den, och helst begripa
  • bättre symboler än T, +, Å, V, S
  • att det går att se till att alla är likadant inställda - det är irriterande att hålla upp kortet fem gånger för en ilsket pipande apparat, som bara säger "visa kortet igen!", för att sedan gå till nästa apparat som direkt blinkar grönt.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Maria
2010-05-24 22:30
#4

Nu har jag varit på testet och det var intressant.

Det var bara jag i 90 minuter. Alltså ingen grupptest utan alla deltagare testades ensamma.

Jag fick göra påhittade resor med olika apparater och olika resmål. Ibland hade jag med mig barn och man och åkte över 1-2 kommungränser eller zoner. JAg åkte både med områdesladdning och vanliga laddningsbara kort.

Testet filmades och mellan resorna var det frågor som spelades in på band.

Jag tycker jag fick framfört mina synpunkter braGlad

Genom att deltaga i testet så lovade man också Västtrafik att inte föra framtidsplanerna vidare men det var OK att berätta om hur testet gick till och vad syftet är.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: