Annons:
Etikettbussar
Läst 911 ggr
Lorita
2010-04-30, 18:26

lek slutade med döden

länk

I Göteborg var det inte längesen som en pojke skadade sig allvarligt då han åkte mellan två vagnar på en spårvagn, också lek som slutar illa Rynkar på näsan

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Annons:
Maria
2010-04-30, 19:59

En fruktansvärd olycka.

Sådana olyckor är det dock ganska svårt att skydda sig mot i framtiden då ungdomar ofta gör så stolliga saker att man inte kan ha allt med i beräkningenObestämd

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Effie
2010-04-30, 20:19

#0 Har inte hört om någon sådan olycka i Göteborg på ett antal år - satte de inte upp någon sorts spärrar som åtminstone försvårar klättrandet? Och de nya spårvagnarna är bara en vagn, så där försvinner problemet av sig självt.

#1 Håller med; fruktansvärt, och inte går det att gissa sig till alla stolligheter folk, unga som gamla, kan hitta på. Jag har i o f s svårt att förstå att en taklucka på en dubbeldäckare ska gå att öppna såpass att man kan sticka ut kroppsdelar - men det finns säkert någon anledning som inte jag har tänkt på.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Lorita
2010-04-30, 20:25

#2 1. det hände denna vinter 2. Takluckan är en nödutgång om det skulle hända något med bussen, den måste gå lätt att öppna och hela du måste kunna komma ut.

Effie
2010-04-30, 20:54

#3  1) OK, något jag missat.

2) Det är en utmaning då för konstruktörerna - att konstruera en taklucka som inte går att öppna normalt, bara vid nödsituation.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Lorita
2010-04-30, 23:07

#4 lyckas konstruktören med det då har ett under skett

Upp till toppen
Annons: