Annons:
Etikettövrigt
Läst 1347 ggr
Leffe
3/25/10, 1:00 PM

Oväntad händelse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När du åkt buss eller spårvagn har du då varit med om någon oväntad händelse till exempel krock, motorhaveri eller något annat, skrämmande eller roligt.

För skärmläsare: Krock mellan en Leylandbuss och en personbil i Stockholm

Annons:
AndreasS
3/25/10, 11:47 PM
#1

Som frilansfotograf får jag se många olyckor med bl.a bussar inblandade. Inte längesen jag var på en olycka där en buss kört in i en hjullastare.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Tatsja
3/26/10, 9:09 AM
#2

Jag åkte en gång i Kallhäll. Snorhalt ute och bussen åkte kana över hela vägen. Till slut var vi i diket och alla fick gå ur och gå till stationen. Ingen skadades som tur var, men man var rätt så omtumlad.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

HannaT
3/28/10, 8:36 PM
#3

Jag satt på en buss som blev beskuten. Det var bäcksvart ute och  plöstligt hördes bara en knall, och vi såg att en kula åkt igenom glaset på ett av dörrarna. Det var förmodligen bara en sof air-gun, eller någon likanande, men i vilket fall var det fruktansvärt obehagligt. Förvånad Bussen körde vidare, ingen blev skadad…

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Maria
3/28/10, 10:30 PM
#4

Jag höll på att bli nedslagen av ett fyllo på spårvagnen. Han siktade ett slag och träffade turligt nog en stolpe att hålla sig i. Han blev mer och mer aggressiv och turligt nog var han såpass berusad att han var lite långsam i rörelserna så jag kunde knäa honom och få ner honom på golvet.

Jag var på väg till Sahlgrenska sjukhuset med blodprover och jag var så rädd att att skulle hända proverna något så jag satte mig på honom med väskan i famnenCool

Till slut fick jag hjälp att få av honom från vagnenFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

totte
3/29/10, 12:30 PM
#5

Jag har råkat backat en lift med min gammla permobil när jag har åkt färdtjänstbuss & sen har lyftens hydralik pajat när när färdtjänstbussarna hade lift baka på bussarna.

Farwuq
4/1/10, 8:11 PM
#6

Jag var med att bli rammad av en buss (en äkta bredsida) när jag åkte som passagerare i en folkvagnsbuss. Det kostade mig ett brutet revben annars så klarade jag mig ganska så bra.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
LenaR
4/5/10, 1:05 PM
#7

Läskigaste bussturen jag varit med om gick över Lidingöbron.

Jag vet inte hur mycket det blåste, om det räknades som storm eller inte, men flera gånger tog vinden bussen och smällde den i räcket på bron. Jag var livrädd, och det var nog alla andra också.

Lite mer upplyftande var en busstur genom ett Hells Angels-möte på Sveavägen i Stockholm. Det var motorcyklar parkerade ända ut i gatan, och sura änglar som glodde på tutande bilister. Jag satt på en buss, och när vi skulle förbi trampade chauffören på gaspedalen och körde VÄLDIGT nära de parkerade hojarna, så de små helvetesänglarna hoppade förskrämt tillbaka mot trottoaren. He he he…


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Effie
4/25/10, 10:39 PM
#8

En gång när jag åkte buss började det ryka våldsamt, och alla passagerarna fick kliva ur, på motorvägen, mellan Landvetter och flygplatsen. Vi fick stå där vid kanten och vänta på en annan buss.

En gång stod jag vid hållplatsen och väntade på bussen. Det kom en buss nerför backen och svängde in på hållplatsen, och kom så nära staketet i mitten, att en plåt hakade i staketet, och en del av sidan skalades av. Det tog en stund innan chauffören märkte det. Han fick backa för att komma loss från staketet, och fick väl rycka loss den lösa plåten sedan. Inte lätt när det är lite snäva kurvor.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Zynell
4/29/10, 7:30 PM
#9

Jäklar vad ni råkar ut för när ni åker kommunalt. Det värsta jag har råkat ut för är när busschafförerna åkt förbi min busshållsplats. Riktigt läskigt! Tungan ute

Effie
4/29/10, 10:33 PM
#10

#9 Just det ja - det har hänt mig några gånger, och det kan vara riktigt otäckt. Vid mitt jobb finns en hållplats, som ligger vid en lokalbana bredvid en 80-väg, och lokalbanan är samtidigt påfart från området runtomkring. Bussarna kommer runt en liten krök precis före avfarten till lokalbanan, och ofta struntar de att köra in på den - och så plötsligt upptäcker de att det står folk och väntar, och då svänger de av så mycket det går, och stannar på vägen. En gång kom det två lastbilar på påfarten samtidigt, och höll på att krocka med bussen. Och jag fick en utskällning av chauffören som tyckte jag borde stått ute i snögloppet så han hade sett mig bättre bortifrån kröken. Jag försöker numera undvika den hållplatsen.

Var du glad att du inte varit med om hemska saker på bussen Glad


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Zynell
4/29/10, 10:46 PM
#11

#10 Kan förstå att du undviker den hållplatsen.

Det som är hemskare än att bussen åker förbi ens hållplats är ju en förare som kör fort. Kommer ihåg när jag var höggravid. Min sambo och jag hade varit på bio och skulle ta bussen hem. Bussenföraren körde så fort att det kändes som att bussen skulle välta varje gång han svängde. Alla på bussen talade med varandra om den galne föraren, men ingen vågade konfrontera honom. Endast min sambo gick fram för att protestera och fick då höra att "föraren hade kört så i 14 år, minsann!" Idioter det finns …

Tatsja
4/30/10, 9:46 AM
#12

Många gånger när jag åkte buss i stockholm så kollade aldrig chauffören om barn och föräldrar kom av eller på bussen. Det är många gånger jag fått säga till att han skulle stanna, då barnet inte hunnit av eller på.

Detta är då de har barnvagn som skulle av eller på. De måste vara mer observanta på detta.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: