Dagens resa
Idag har jag åkt:
Buss 16 till Sahlgrenska
Byte till buss 760 till Mölndal
Buss 760 tillbaka till Sahlgrenska
Byte till 7:ans spårvagn till Axel Dahlströms Torg
7:ans spårvagn till Valand
760 bussen till Mölndal igen
764 till Saglgrenska
Buss 16 hem till Högsbohöjd
Så brukar mina dagar se ut när jag är ute på hembesök
Fast snart är det dags att ta fram mopeden och då slipper jag de två första resorna på morgonen och de två sista på eftermiddagen.
Jag tjänar massor av tid och pengar dessutom.
/Maria
Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Snacka om resbyten

Ja, det är en stor fördel att man faktiskt tycker om att åka buss och spårvagn
Jag tycker det är trevligt och man träffar alltid någon att prata med.
Igår var det en dam med sin katt som hade varit hos veterinären. Katten var också van att åka spårvagn.
/Maria
Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Själv åker jag hellre buss än tunnelbana

Jag har faktiskt bara åkt tunnelbana en gång i Stockholm
/Maria
Ur Lille Prinsen.

Tunnelbanan är bra, men jag tycker den är tråkig att åka med

Jag är ju själv en stor spårvagnsälskare. Jag gillar skramlet och att man kan sitta och titta ut.
Det skulle vara väldigt ledsamt om spårvagnarna försvann från Göteborg vilket en del tycks vilja.
/Maria
Ur Lille Prinsen.

I Stockholm kommer mer och mer spårväg

Buss 520 från Solängen till Angereds kyrka.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Imorgon måndag är det nytt hembesök så då blir det åtta resor igen
/Maria
Ur Lille Prinsen.

#6 vad får du det ifrån det planeras en ny vagnhall i GBG flera miljoner för framtiden,

Jo, jag vet och det är givetvis positivt men det är dock många som är motståndare till spårvagnar och vill att man gräver ner systemet precis som i Stockholm men förhoppningsvis så är det ogenomförbart.
/Maria
Ur Lille Prinsen.