Annons:
Etikettbussar
Läst 769 ggr
Leffe
2015-04-15 13:14

Barnvagnen klämdes mellan bussdörrarna

 Bussresan blev inte som väntat.

När de skulle kliva av bussen hamnade barnvagnen i kläm mellan dörrarna. Ena hjulet flög av och dörrarna stängdes i huvudhöjd med sonen. 

Expressen GT

Annons:
KPD
2015-04-17 10:09
#1

Det mest tragiska i händelsen är kvinnans reaktion. Visst är det olyckligt, att dörrarna tycks ha stängts av misstag, men de flesta människor skulle då snabbt skrika något. "När chocken hade lagt sig ringde hon till Västtrafik." Hur klarar hon sig i samhället?


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Wony
2015-04-25 11:52
#2

#1 När något sådant händer är det lätt att hamna i ett chocktillstånd och då är det långt ifrån säkert att man KAN reagera på något sätt. Jag vet inte om du läst någon psykologi men det är ganska känt att alla människors reaktioner är olika och blir man chockad kullkastas i många fall logiskt tänkande och man kan uppfattas som avstängd, likgiltig, förbannad, ledsen… Hela spektrat. 

Tycker nog att ditt inlägg är lite väl kritiskt mot henne.

KPD
2015-04-25 12:01
#3

#2 Visst reagerar människor olika, men jag tycker att man allt oftare ser exempel på hur människor blir "chockade" av förhållandevis vardagliga händelser. 

Tyvärr tror jag att det är ett tecken på ett samhälle där människor blivit överbeskyddade och inte är beredda på att ta ansvar för sin situation.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Wony
2015-04-25 12:37
#4

#3 Att få barnvagnen klämd är ju dock ändå en sak som jag tror att varje förälder reagerar starkt på. Det handlar om att skydda sin avkomma, något de flesta djurarter torde se som viktigt… Det är skillnad på "chock" och att faktiskt bli chockad. Det är inget att förringa.

KPD
2015-04-25 13:50
#5

#4 Om man ska jämföra med djur, tror jag att de flesta djurarter reagerar aktivt, när avkomman behöver skyddas. 

Vi tycks helt enkelt ha olika uppfattning om detta. Det jag finner mest upprörande är ointresset för att ersätta skadan, som tydligen uppstod på barnvagnen.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Wony
2015-04-25 14:35
#6

Ja, vi har nog olika åsikter. Jag skulle nog själv anse att materiella skador är en petitess i sammanhanget där ett litet barn hade kunnat skadas allvarligt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: