Annons:
Etiketterlokaltrafikstadsbuss
Läst 799 ggr
ElLobo
1/30/13, 1:02 PM

Busstrafik i Göteborg

Nu tar var tredje bussen

15 procent färre bilister, 30 procent fler bussresenärer. Med trängselskatten har trafiken på E6 från Kungälv mot Göteborg förändrats drastiskt.

Länk: Nu tar var tredje bussen

Annons:
Maria
1/30/13, 2:25 PM
#1

Jag gissar att det bara kommer att vara så här i början.

När man snålar med att betala trängselavgift menar jag. Tyvärr så fungerar ju inte lokaltrafiken så att alla är nöjda så det hade varit kul att se siffror om några månader.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ElLobo
1/30/13, 2:27 PM
#2

Javisst, det skulle vara intressant. Och hur det än är så fungerar inte användande av lokaltrafik över allt.

Maria
1/30/13, 2:33 PM
#3

Man har ju i samma veva som tullarna infördes gjort om olika linjer för att förbättra.

Ja jobbar i Mölndal och där jag går av/på så har det gått 6 busslinjer men nu går det enbart 2.

Jag antat att resenärerna inte varit tillräckligt många för någon orsak måste ju finnas.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

zoncar
1/30/13, 7:27 PM
#4

åker man inte spårvagn längre i gbg???

Maria
1/31/13, 6:24 AM
#5

Tyvärr arbetar jag i Mölndal och dit går snabbast att åka buss.

Annars föredrar jag spårvagn.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ove-D
5/24/13, 11:14 PM
#6

För mig går det fortast att åka tåg till Mölndal. Ja, även tåg till Göteborg också. Som snabbast har det gått 26 minuter men jag brukar få räkna med en timme under rusningstrafik. Om jag ska åka buss får jag räkna med 1,5-2 timmar.

Annons:
ElLobo
10/7/13, 11:04 AM
#7

Industribussarna till Volvo skrotas

Trafiken med industribussarna till Volvo i Torslanda går i graven. Resenärerna hänvisas till expressbussarna Gul, Röd och Lila. Många tvingas till flera byten och får mycket längre restid.

Länk: Industribussarna till Volvo skrotas

Upp till toppen
Annons: