spårvägstrafik

Spårvagn och cyklist i krock

2020-03-04 17:06 #0 av: Jimmy.L

En spårvagn och en cyklist har kolliderat vid Kungsportsplatsen i Göteborg. Enligt polisen ska cyklisten vara vaken och talbar.

https://www.expressen.se/gt/sparvagn-och-cyklist-i-krock/

Bildtråd Stockholms skärgård  Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2020-03-12 08:07 #1 av: Farwuq

Har någon varit och cyklat uppe i spåren?

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2020-03-12 08:10 #2 av: Jimmy.L

Delar inte spårvagnar i Göteborg gatan med övrig trafik i dom centrala delar av stan?

Bildtråd Stockholms skärgård  Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2020-03-12 11:55 #3 av: Farwuq

Men... är inte spåret avlyst från trafik som cyklar?

Det är ju förenat med fara att köra uppe i spåret.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

Anmäl
2020-03-12 12:49 #4 av: Jimmy.L

#3 Det vet jag inte. i Stockholm samsas spårvägen med bilister och cyklar på vissa sträckor vilket jag gissar även sker i Göteborg.

Anmäl
2020-03-17 10:48 #5 av: Farwuq

#4 Tur att så inte ska ske i Lund, var och en kör på sitt.

Anmäl
2020-03-26 15:28 #6 av: KPD

#5 Och när började den typiske lundacyklisten följa trafikregler? I Lund befarar jag, att många fotgängare kommer att snedda över spåret och inte ens tänka på, att gräsmattan är en spårväg.

Värd för Finland ifokus, samt medarbetare på Buss & spårvagn ifokus och Tåg ifokus

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.