Annons:
Etikettersajtenifokus
Läst 468 ggr
KPD
1/15/19, 1:06 PM

Sajten och framtiden

År 2019 har börjat och de flesta har nu återvänt till vanliga rutiner efter jul och nyår. Något som inte riktigt rullar på som vanligt är denna sajt. Sajtvärden för Buss & spårvagn iFokus och ”systersajten” Tåg iFokus har inte loggat in på snart åtta månader. Jag har försökt nå honom via ett meddelande, men det har inte lästs på en månad. Orsaken till sajtvärdens frånvaro känner jag inte till, och detta är ingen kritik mot honom. Det kan ske allvarliga förändringar i livet, vilka medför att man inte kan eller orkar med allt i livet. Jag vädjar därför till alla att nu blicka framåt, inte spekulera eller fördöma. Sajten har också tre sajtvärdar, varav endast jag är aktiv, och jag känner mig inte manad att axla ansvaret att vara Sajtvärd. Ett problem för denna sajt är att de som har bussar och spårvagnar som intresse är aktiva på olika specialsajter och i facebookgrupper. Här tittar nog många in som inte har bussar och spårvagnar som sitt största intresse, men som ändå har ett visst intresse. Liksom alla sajter på iFokus ger också denna sajt en möjlighet för dem som är medlemmar på andra sajter att göra visiter och läsa eller kanske fråga något. Jag beklagar denna lätt pessimistiska betraktelse, men jag anser, att medlemmarna bör känna till situationen. Vi får glädjas åt att några entusiaster skriver ibland. Skulle någon medlem vara intresserad av att ta över sajten, antar jag att iFokus skulle kunna uppskatta det. Den som anmäler sitt intresse trampar i vart fall inte oss Medarbetare på tårna.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: