övrigt

Sitta bredvid okänd

2012-08-05 10:13 #0 av: Maria

Man kan forska i allt.Skrattande

Här kommer lite att läsa om att folk helst väljer att sitta själva än bredvid någon på buss eller spårvagn.

Hur tänker ni?

/Maria

Anmäl
2012-08-05 11:48 #1 av: Leffe

Finns det ingen fönsterplats ledig så sätter jag mig på en plats där det sitter en person bredvid som inte brer ut sig

Anmäl
2012-08-05 12:54 #2 av: Maria

Jag är ju van att åka både spårvagn och buss i Göteborg under rusningstrafik så man ska vara glad om man överhuvudtaget får en sittplats.

Så jag dimper ner där det är ledigt. Heller sitta ner än att ha näsan i nacken på någon ståendes.

/Maria

Anmäl
2012-08-05 21:22 #3 av: Effie

Är det gott om plats, så sätter jag mig inte bredvid någon, men jag sitter ju hellre än står, oftast. Sitter jag och det kommer på fler passagerare, så brukar jag se till att det går att sitta (om jag inte ska av typ nästa hållplats). Så farligt brukar det inte vara att ha någon bredvid sig.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Anmäl
2012-08-10 16:48 #4 av: Jimmy.L

Jag lägger väskan oftas på sätet vid mig på buss/pendeltåg/tunnelbana om det inte är under rusningstrafik.

Bildtråd Stockholms skärgård  Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2012-08-10 16:59 #5 av: Maria

Så du är en sån duSkrattande

/Maria

Anmäl
2012-08-10 17:02 #6 av: Jimmy.L

#5 Nja ska jag iväg på något tex har jag kameran i väskan vill då inte låta den ligga mot golvet. Under rusningstrafiken har ja väskan i knät.

Bildtråd Stockholms skärgård  Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2012-08-10 17:03 #7 av: Maria

Jag skojade baraFlört

/Maria

Anmäl
2012-08-10 17:06 #8 av: Jimmy.L

Göteborgare Skrattande

Anmäl
2012-08-10 21:14 #9 av: Maria

Japp. Vi älskar att knö oss ner bredvid varandraFlört

/Maria

Anmäl
2012-08-21 18:43 #10 av: Thiah

#4 du flyttar säkert väskan när det blir tomt om säten?Glad

För jag är som du men jag är säkert snabbast på bussen att sen föytta bort väskan och lägga den i knät.

Har satt mig på väskor bara för att folk vägrar flytta på dem när bussen börjar bli full.

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Anmäl
2012-08-21 18:46 #11 av: Jimmy.L

#10 Jag flyttar väskan om någon kommer.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.