lokaltrafik-buss

Det slarvas med bussbältet

2012-05-23 12:45 #0 av: Leffe

I dag finns det säkerhetsbälten i de flesta bussar som går i linje- och beställningstrafik, men efterlevnaden är mycket dålig och detta gäller alla åldrar. De som sköter sej bäst är de yngre barnen som oftast sitter på de 3–4 raderna längst fram i bussen. Men där bakom är det ett fåtal som använder bältena.

Länk

Anmäl
2012-05-23 12:47 #1 av: theone2

jag tillhör fåtalet

Anmäl
2012-05-24 10:20 #2 av: EvaG

#1 Och de kloka

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Anmäl
2012-06-02 22:18 #3 av: zoncar

har redan påpekat detta!! Men vem vill ta på sig ett bälte på en buss, känns fel fast det borde liksom inte vara så,, men men hur tänker man som en resnär???

Anmäl
2012-06-06 11:05 #4 av: ssofia

Det borde vara lika självklart som att man använder det i personbilar. Eller lika självklart som att man andas.
Det har väl en tönt-stämpel och ha bälte på sig på bussen.. jag vet inte.
Åker aldrig utan bälte, är uppväxt i bussar i princip :)

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

Anmäl
2012-06-06 21:20 #5 av: ElLobo

#3: Vi har ju redan haft den diskussionen Flört, men jag tar gärna på mig bältet i bussen. Det känns fel att INTE ta på det.

Anmäl
2012-06-06 21:42 #6 av: Maria

Jag kan tänka mig bälte i buss om jag ska åka lite längre men inte i stadsbussar.

/Maria

Anmäl
2012-06-07 16:49 #7 av: Gustavsson2in1

jag har alltid bälte när jag åker buss , tycker det är samma princip som när man åker bil , är ju inte särskilt tidskrävande eller jobbigt att ta på sig ett bälte .

En sån handling som tar 2-5 sekunder kan "spara" många liv om olyckan skulle vara framme .

** Klaga gärna på min dyselexi , för jag har de inte **

Anmäl
2012-06-14 20:28 #8 av: Eine

Finns det bälte så använder jag det. Det sitter ju inte där för syns skullFlört

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.