Annons:
Etikettövrigt
Läst 3593 ggr
ElLobo
5/3/11, 12:52 PM

Resecentrum på Frölunda Torg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Västtrafik bygger nytt resecentrum

Västtrafik, som svarar för kollektivtrafiken i Västra Götaland, ska investera i ett nytt resecentrum vid Frölunda Torg i Göteborg. Investeringen uppgår till 69 miljoner kronor.

Länkar:

Västtrafik bygger nytt resecentrum

Västtrafik bygger resecentrum på Frölunda Torg

Annons:
Leffe
5/3/11, 6:16 PM
#1

Är det bra eller dåligt att ha det på den platsen?

ElLobo
5/4/11, 1:17 AM
#2

Ja, vad säger våra medlemmar i Götet? Tycker ni att det är ett bra beslut?

Maria
5/4/11, 6:08 PM
#3

Jag bor "fågelvägen" väldigt nära Frölunda Torg men ska jag åka kommunalt så får jag göra ett byte.

Många spårvagnslinjer går till torget men det är även en stor knutpunkt när det gäller bussar.

Bl.a bussar till Mölndals kommun och hela västra Göteborg.

Hela Torget har varit och är under ombyggnad och kommer att bli norra europas största köpcentrum sägs det så det kan nog finnas belägg för detta.

Överhuvudtaget så har västra Götebrog expanderat en hel del de sista åren med en mängd stora företag ICA, Coop osv. och det har bildats nya bostadsområden.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ElLobo
3/23/13, 4:38 PM
#4

Nytt resecentrum ska klara 14 miljoner resor

Tryggare, fräschare och mer service. På lördagen invigdes det nya resecentrumet på Frölunda Torg för att klara 14 miljoner resor 2020.

Länk: Nytt resecentrum ska klara 14 miljoner resor

Effie
3/25/13, 3:26 PM
#5

Har inte själv varit vid Frölunda Torg på ett tag, men läste kommentarer på GP:s chatt att det är dåligt med sittplatser om man inte vill fika eller klippa håret, och att säkerheten var tveksam (vägen dit/därifrån, i förhållande till bussarna). Men jag har som sagt inte sett det själv. Västtrafik tycker att resenärerna vill ha fika, att det finns sittplatser och att området utanför byggnaden inte är deras ansvar.

Som ev resenär där skulle jag säga att jag inte vill ha fika; jag vill ha en buss så jag kommer därifrån snarast. (gäller alla knutpunkter). Och dröjer bussen så länge att jag hinner ta en fika kan jag lika gärna gå in i köpcentrat.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Upp till toppen
Annons: