övrigt

Resecentrum i Örebro

2011-04-03 11:58 #0 av: ElLobo

Örebro skapar nytt resecentrum

Ska Örebros nya resecentrum ligga på Norr, Söder eller mitt emellan?Utredningen om Norrcity tycker att resecentrum ska ligga där det ligger. Andra föreslår en flytt till området runt Södra station.

Örebro kommun och Trafikverket ska skapa ett nytt resecentrum i staden. Redan nu har man växt ur det nuvarande resecentrumet. 2017 ska ett nytt resecentrum stå klart, enligt planerna. Målet är att integrera resecentrum i stadskärnan och att öka kapaciteten.

Länkar:

Örebro skapar nytt resecentrum

Nu ska bästa platsen förstans resecentrum utredas

Anmäl
2011-04-03 13:16 #1 av: Leffe

Bör ligga så nära citykärnan som möjligt tycker jag

Anmäl
2011-04-03 13:51 #2 av: ElLobo

Precis! Någonstans från nuvarande resecentrum och ned till Södra station, så ligger den mycket bra till. Flyttar man den norrut hamnar den utanför citykärnan.

Anmäl
2011-07-12 21:48 #3 av: ElLobo

Bråttom att bygga nytt Resecentrum

Kommunen måste skynda på bygget av ett nytt Resecentrum vid Örebro central. Det är tänkt att vara ett nav när kollektivtafiken ska byggas ut i länet.

Länk: Bråttom att bygga nytt Resecentrum

Anmäl
2011-10-24 12:13 #4 av: ElLobo

Planer för ny pulsåder genom centrala Örebro

Just nu jobbar man för fullt med att  planera för hur järnvägsområdet ska se ut i framtiden.

LänkPlaner för ny pulsådergenom centrala Örebro

Anmäl
2011-10-24 19:41 #5 av: Farwuq

Klar det ska vara centralt.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.