Annons:
Etiketterlokaltrafikstadsbuss
Läst 1079 ggr
Leffe
4/1/10, 4:37 PM

Svävarbuss

Det har ju varit så mycket förseningar och strul med de kollektiva trafikmedlen i Stockholm den här vintern på grund av att det varit så mycket snö. Politkerna har ställt Storstockholms Lokaltrafik mot väggen.

För att försöka slippa dessa problem i framtiden kommer SL att nästa vinter prova en så kallad svävarbuss, som är uppbyggd på samma sätt som båtarna som "svävar" ovan på vattenytan. Med andra ord bussarna kommer att "sväva" över snön och kommer förhoppningsvis även klara lite större drivor som kan bildas när det blåser. Som sagt nästa vinter får vi se om det slår väl ut med provbussen

Annons:
Kjelle
4/1/10, 7:24 PM
#1

Visserligen kan man tro vad som helst om Stockholm, men detta tror jag är ett aprilskämt.


Maria
4/1/10, 8:29 PM
#2

HahaSkrattande Jag är så godtrogen att jag går på vad som helst.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Eine
4/3/10, 6:18 PM
#3

Ja,den du! Med smör på..Skrattande

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[Göstage]
4/4/18, 6:59 AM
#4

Verkar inte som så många gick på Leffes aprilskämt. 🙂

Lika illa gick det i år för trafikborgarrådet i Stockholm, som försökte lura i omvärlden om en särskild polistunnelbanevagn, men inte en enda journalist verkar ha nappat på pressmeddelandet och fört det vidare till allmänheten.

https://mitti.se/nyheter/rapporterade-polistag-tunnelbanan/?omrade=hela-stockholm

Upp till toppen
Annons: