off-topic

Klockan

2010-10-31 00:56 #0 av: EvaG

Glöm inte vrida tillbaka klockan i natt.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Anmäl
2010-10-31 13:39 #1 av: Effie

När mina barn gick i mellanstadiet någon gång, så fick de i skoluppgift att ställa om alla klockor hemma till sommartid/normaltid - väggklockor, väckarklockor, mikrovågsugnen, datorer, mobiltelefoner... Det var väldigt praktiskt. Man kunde ju hävda det i flera år efteråt: Du som vet hur man gör...Oskyldig

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Anmäl
2010-10-31 17:56 #2 av: Lorita

Man vrider klockan bakåt, mot sommaren Skrattande och jag tänker inte komma en timma förtidigt till jobbet Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Anmäl
2010-10-31 21:27 #3 av: Maria

Vi har två klockor hemma som ska klara detta "själv" via någon radiosignal. Den ena är min sängklocka och den andra står i uterummet och har temperatur inne och ute samt fuktmätare och massa jox.

Min klocka hade inte ändrat tiden och den i uterummet gjorde det på förmiddagen så det är tur att det sker mellan lördag och söndagFlört

Jag var alldeles förvirrad i morse. Vi skulle till Ikea som öppnade 10 och det är ju inte kul att sitta där och vänta i en timme.

/Maria

Anmäl
2010-10-31 21:32 #4 av: VeVeN

Om nu det här med sommartid är så himla bra, varför har man det då inte året om? Det vore mycket mera praktiskt att slippa ändrta två gånger om året.

Anmäl
2010-10-31 21:32 #5 av: Maria

Jag har heller aldrig fattat vitsen.Obestämd

/Maria

Anmäl
2010-10-31 22:48 #6 av: Leffe

Varför inte ändra en halvtimme och sedan låta det vara så

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.