Annons:
Etiketterlokaltrafikstadsbuss
Läst 473 ggr
ElLobo
2012-07-14, 11:41

Busslinjen försvann – fick inget veta

När kommunen behöver spara och olönsamma busslinjer dras in är det bland annat längst ut i Adolfström som avstånd och logistik börjar göra sig påminda.

Länk: Busslinjen försvann – fick inget veta

Annons:
ElLobo

”Vi betalar Länstrafiken för att sköta informationen till kund”

Ansvaret ligger på Länstrafiken att informera, det menar kommunalrådet Britta Flinkfeldt Jansson.

Länk”Vi betalar Länstrafiken för att sköta informationen till kund”

ElLobo

Ny ”byabuss” kan vara lösningen

Kommunens Bo Häggroth jobbar på långsiktiga lösningar och tror att byabussen kan vara svaret på kommunens alla frågor vad gäller glesbygdsservice.

LänkNy ”byabuss” kan vara lösningen

Maria
2012-07-15, 08:44

Personligen tycker jag inte att kommunaltrafik och SJ ska vara vinstdrivande företag.

Det ska vara en slags rättighet i ett samhälle som Sverige att ha en fungerande trafik. Det måste få lov att kosta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Björn.B]
2012-07-15, 19:53

#3 Problemet blir då att pengarna måste tas från något annat tex skola/dagis eller sjukvård/omsorg.

Maria
2012-07-15, 19:56

Nu är jag absolut inte kunnig i det ekonomiska men saker som du nämner borde också kunna fungera i ett samhälle med höga skatter.

Vissa grundläggande saker ska fungera utan att något annat blir lidande kan jag tycka.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Björn.B]
2012-07-15, 20:05

Är ju mer än bara trafiken som ska betalas, som klottersanering, skadegörelse. I SL trafiken kostar det drygt 110 miljoner kr årligen. SJ uppger att det kostar ett antal miljoner varje år. Skulle all kommunal trafik bli gratis skulle vi få höja skatten ganska mycket. SL här i Stockholm står resenärena för hälften av kostnaden att driva trafiken.

Annons:
Upp till toppen
Annons: