Annons:
Etikettövrigt
Läst 629 ggr
ernie87
2012-01-25, 04:22

Första dagen på nya jobbet inom några timmar ^^

Hej på er alla! Ny medlem på denna iFokus grupp:)

Det är med glada och smått nervös fingrar jag meddelar att jag ska börja på nya jobbet imorgon^^(bussförare)

Skulle ha lagt mig för ett bra tag sen men kände att det inte skulle bli många timmars sömn pga tankar som snurra osv..

Eftersom det är första jobbet med det nya yrket så känns det lite extra nervöst, haha:)

Några tips kanske på vad man bör tänka på? så att man inte gör bort sig redan från början..haha

// Ernst :)

Annons:
ElLobo
2012-01-25, 18:13

Välkommen även hit! Glad Jag hoppas du har haft en bra dag utan alltför många överraskningar.

Jag har dessvärre inte några tips att ge dig (föredrar gods som inte pratar Flört) men ifall du fortfarande vill ha lite tips så kanske du kan försöka på sajten Yrkesförare iFokus.

ernie87
2012-01-25, 20:54

Tackar tackar, det gick väldigt bra idag, massa ny info och nya rutiner att ta in fram till lunch och sedan åkte jag med på några turer:)

haha, jo det kan ju också ha sina fördelar också, funderade/funderar på att ta CE också men det blev nästan av ren slump som jag gick bussutbildningen i Saxnäs.

Hade faktiskt sökt till kursen som började hösten 2010 och kom in, i samband med det så skickade jag in alla läkarintyg och betalade groteska summor för att ens få mitt övningskörningstillstånd..jag låg på transportstyrelsen i flera månader ang tillståndet med det kom aldrig..bara massa ursäkter.

Tillslut så föll allt i glömska och över ett år gick och helt plötsligt så fick jag alla papper i brevlådan en dag.

Så jag ringde utbildningsansvarig och det fanns en plats kvar till HT-11 som tur var:)

Så jag tog D just innan jul 2011^^

Det är helt sjukt att transportstyrelsen kan ha så långa behandlings tider och sen ta betalt för det!!

Tack för tipset, ska kika in där också:)

// Ernst

Maria
2012-01-27, 09:20

Jag önskar dig också lycka till med nya spännande jobbetGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-01-28, 13:42

Hoppas du kommer att trivas med jobbet. Själv har jag kört färdtjänstbuss i nästan 40 år i Stockholm. Man får se en del och träffa lite olika människor när man kör omkring människor

Upp till toppen
Annons: