Annons:
Etikettövrigt
Läst 680 ggr
sissie
2010-09-15, 09:13

Bussen som smällde!

I början av 1990-talet så körde jag linje 49 i Stockholm. Den gick från Liljeholmen till Fridhemsplan, förbi DN-huset, ryska ambassaden, Kristineberg och bussgaraget i Hornsberg.

Just denna dag hade jag en elev som var med mig för linjekännedom. Allting gick bra ända tills vi kom fram till hållplatsen utanför ryska ambassaden. Då exploderade ena bakdäcket.

Bussen studsade säkerrt en halvmeter av kraften och vakterna på ambassaden fick fart på sina ben. De stod genast beredda på att bli anfallna med dragna vapen.

Turligt nog var det inre tvillingen som small så ingen riskerade att råka illa ut av flygande bitar. Men vakternas aktivitet var en syn att minnas. Oj vad de var nervösa.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
Maria
2010-09-15, 14:26

Det skulle du haft ett kort påSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

sissie
2010-09-15, 16:35

På den tiden så fanns det knappt mobiler. Än mindre mobiler med kamera. Hade det funnit så hade det garanterat blivit ett kort.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Maria
2010-09-15, 16:41

Skjuta skarpt utanför Ryska ambassadenFörvånad Aja baja.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

sissie
2010-09-15, 16:46

FlörtLite roligt ska man väl få ha!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Maria
2010-09-15, 16:48

Absolut. Skrämmas är kulTyst

/Maria

Ur Lille Prinsen.

Leffe
2010-09-16, 00:44

Jag fick fel på min färdtjänstbuss utanför ryska ambassaden en gång och stannade där. Medan vi väntade på en ny bussdrog jag ut min rullstolsbundne kund på gångbanan. Vakterna stod på helspänn och kollade. Och när den hela bussen kom så spände de nästan vapnen

Annons:
sissie
2010-09-16, 00:55

Kors! Dom vakterna fick visst vara med om mycket! Det kanske var strax efter att besköt dem med bussdäcket.Skrattande

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Upp till toppen
Annons: