Göteborg: Linje 4 år 1975
Här kommer lite bilder från linje 4 i Göteborg. Bilderna är från 1975 och jag vet inte om linje 4 är densamma i dag.
För skärmläsare: På bilden kommer den blå spårvagnen i kurva

Bild 2
För skärmläsare: Spårvagnen vid hållplats

Bild 3
För skärmläsare: Fronten på spårvagn 670

Bild 4
För skärmläsare: Spårvagnen mitt i gatan går

Bild 5
För skärmläsare: Spårvagnen mitt i trafikvimlet

Bild 6
För skärmläsare: Spårvagnen närmar sig hållplatsen

Bild 3 är i alla fall tagen vid Korsvägen. Pressbyrån ligger kvar men ser lite annorlunda ut.
/Maria
Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kul att få veta mer om bilderna och skillnader mot idag

Bild 6 tror jag är i backen upp vid Sandarna efter Västra kyrkogården.
Både 4an och 9an gick där i alla fall.
Titta på bilen bredvid spårvagnen. Då ser man att det är ett äldre foto
/Maria
Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Är bilen en Opel Kapitän tro

Ja, det här är härliga bilder.
Jag håller med bumbleboo om var bilderna är tagna.
Bild 1 skulle jag gissa är närmare Saltholmen någonstans.
Bild 2 försöker jag inte gissa något på.
Bild 3 Korsvägen mot Södra Vägen/Skånegatan.
Bild 4 Södra Hamngatan. Bilden tagen från Brunnsparken; Stora Hamnkanalen till höger. (den anas mer på bilden med linje 3).
Bild 5 ser ut som Södra Vägen.
Och bild 6 alltså Sandarna.
Linje fyra gick från Mölndal till Saltholmen, via Korsvägen, Brunnsparken, Järntorget, Bangatan och Sandarna.
Idag går linje fyra fortfarande från Mölndal till Brunnsparken. Sedan går den till Angered.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet

#10 Vilken koll du har Effie
/Maria
Ur Lille Prinsen.

Jo, men jag åkte ju spårvagn en hel del runt 1975. Jag gillade spårvagnar. Och jag gillar gamla bilder från Göteborg.

#12 Om du är med i Facebook så finns det en trevlig grupp med en massa bilder från gamla Göteborg
/Maria
Ur Lille Prinsen.

Jag är med i Facebook, och i gruppen, men har inte tänkt på den på länge. Tack för att du påminde mig!

På natten gick inte 4:an utan då fick man ta 10:an (gul/svart) som gick mellan Saltholmen och Järntorget om jag inte missminner mig.
Jag tror att bild 1 är vändslingan vid Kungsten….vad tror ni om det?
-- Eternity is a very long time --

#15 Inte alls omöjligt att det är vid Kungsten. Det finns väl inte så många ställen att välja på. Det är inte direkt sig likt idag.