Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2543 ggr
Leffe
7/4/10, 11:56 AM

Abonnerad linje

Här kan vi skriva ditten och datten. Till exempel vad du ska göra under dagen eller gjort under dagen

Annons:
Leffe
7/4/10, 11:57 AM
#1

I eftermiddag blir det födelsedagskalas. Före det hinner jag med att sitta på en solig balkong

Sköt om er

EvaG
7/4/10, 1:14 PM
#2

Ska ut och sola på min parkbänk. En underbar söndag. Hoppas ni får en trevlig dag allesammans.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Effie
7/4/10, 8:18 PM
#3

här har det varit mulet idag, och mycket svalare än igår (igår var det väääldigt varmt). Har suttit på balkongen och tittat ut över stan, suttit i soffan och läst en bok, och påbörjat en köttgryta som står och puttrar.

igår hade jag tänkt ta lite fler av "spårvägsbilderna 2010", men det var för varmt. Det blev bara en. Men de kommer. Jag tittade på rosor i Trädgårdsföreningen istället.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

EvaG
7/5/10, 5:44 PM
#4

Det är kvavt i dag. Kommer det att bli åska så småningom.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
7/6/10, 12:45 AM
#5

Funderar på att besöka spårvägsmuseet i Stockholm någon av de närmaste dagarna

Maria
7/6/10, 10:39 PM
#6

Idag har jag planterat en eldkaprifol och ett Blåregn. De ser inte mycket ut för världen men nästa år kanskeFlört

Vi har äntligen ramat in och hängt upp en del av sonens tavlor. Han är suverän på att måla i akvarell.

Min man har lagt klart golvet i det nya förrådet.

En ganska härlig dag och en del småsaker som har blivit gjorda.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Gittan
7/6/10, 10:47 PM
#7

Idag när vi vad vid sjön och jag låg och sola fick jag en hink med iskallt vatten över mig. Min odrägliga son lyckades göra samma sak förra sommaren också.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Maria
7/6/10, 10:49 PM
#8

#7 Det gäller att underhålla barnenSkrattande

Jag har stor känsla med din son. Han måste ha njutitFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
7/6/10, 10:55 PM
#9

#/ och 8 Skulle vara något att se

Maria
7/6/10, 10:56 PM
#10

#9 Eller höraSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
7/6/10, 10:57 PM
Gittan
7/6/10, 11:01 PM
#12

Mobba mig ni bara. Det var iskallt vatten rakt över magenSkrikandes

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


EvaG
7/7/10, 1:32 AM
#13

Hade jag varit där hade jag nog skrattat ihjäl mej.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
Gittan
7/7/10, 1:50 AM
#14

Och jag som trodde du var min vän, men visst haka på mobbarna du bara.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
7/7/10, 10:30 AM
#15

God morgon. Uppe tidigt för att vänta på att målarna kommer. De ska måla det vita på utsidan av fönstren

Sköt om er

#14 Grattis till förlovningen

Maria
7/7/10, 10:33 AM
#16

Godmorgon alla.

Moritz min ena katt som alltid väcker mig i ottan har faktiskt låtit mig sova ända tills nu. Känner mig helt groggyTungan ute

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gittan
7/7/10, 11:14 AM
#17

Hela familjen ska iväg till sjön och bada. Utom jag. Jag måste till jobbet. Jag får väl se det positiv och det är att jag lär väl inte få kallt vatten över mig.

Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
7/7/10, 11:29 AM
EvaG
7/7/10, 2:14 PM
#19

#17 Bättre fly än illa fäktaSkrattande.

Själv ska jag gå till min parksoffa och ta det lungt. I natt arbetar jag igen. Hoppas ni får en bra dag allesammans.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
7/8/10, 1:25 PM
#20

Nu är alla katterna instängda i köket och jag sitter och väntar på målaren

Sköt om er

Annons:
Maria
7/8/10, 1:29 PM
#21

Hur många katter är det du har?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
7/8/10, 1:32 PM
#22

3 Cornish Rex, 3 Norska Skogkatter och 1 huskatt

Maria
7/8/10, 1:38 PM
#23

Åh, vad jag avundas dig. Själv har jag ju två huskatter men förra sommaren var det på vippen att det blev tre, då vi hittade en liten kattunge ute.

Efter många försök och telefonsamtal för att tyda det suddiga som stod i halsbandet hamnade vi rätt.

Ett ungt par som hade skaffat denna kattunge som sällskap till sin pitbull. Kattungen älskade att vara ute hittills hade han alltid kommit hem.Obestämd

Efter ett långt samtal så lovade paret att kastrera lillen och inte släppa ut honom på egen hand innan dess (och helst inte efter heller)

Jag har heller inte sett katten efter det så förhoppningsvis har det gått bra…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
7/8/10, 1:40 PM
#24

Jag höll på med uppfödning och utställning innan jag började bli dålig.

Bra att du sa till dem om kastrering

Maria
7/8/10, 1:44 PM
#25

Jag har ju haft en Skogkatt och mina nuvarande ska vara 50% (men det vete sjutton, alla tror att det säljer bättre) De är huskatter punkt slut.

Jag är väldigt fascinerad av Cornish Rex. Jag giller deras enorma öron. Påminner lite om "utomjordingar"Flört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
7/8/10, 1:55 PM
#26

Nyss uppstigen. Ska trava iväg till min lilla parkbänk och meditera så snart jag fått något i magen.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
7/8/10, 2:12 PM
#27

#25 Cornisharna är mer som apor än katter. De är på något sätt så mänskliga

Annons:
Maria
7/8/10, 2:14 PM
#28

#26 Det låter härligt. I Göteborg spöregnar det för fösta gången på länge och vi ska ha gästerObestämd

#27 Det är kanske där uttrycket "apekatta" kommer ifrånFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
7/8/10, 2:15 PM
#29

#28 Skulle inte förvåna mig om det är så

Leffe
7/9/10, 10:22 AM
#30

God morgon. Nu ska jag till vårdcentralen för blodprovstagningar

Sköt om er

Maria
7/9/10, 10:31 AM
#31

Godmorgon alla.

I dag väntar en dag utan några speciella planer.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
7/9/10, 12:01 PM
#32

Jag är hemma igen. Nu väntar jag på målaren

Maria
7/9/10, 12:02 PM
#33

Jösses, du har ju fullt upp.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
7/9/10, 12:06 PM
#34

Ja idag har jag det. Ska ju se till så katterna inte springer i respektive rum målaren är i

Annons:
EvaG
7/15/10, 4:21 PM
#35

Vilken underbar värme. Det är så skönt att sitta på min parkbänk.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
7/17/10, 12:10 PM
#36

God morgon. Idag verkar det vara ett helt underbart väder. Sol, varmt men vettig temperarur. Funderar på att åka till syrran kolonistuga där hon nu plockar massor av röda vinbär

Sköt om er

Maria
7/17/10, 12:11 PM
#37

I Göteborg har det mer eller mindre hällregnat hela morgonen.

Inte mig emot men jag tycker så synd om alla som ska stå på Heden idag. Där arrangeras en "megaloppis".

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Effie
7/17/10, 2:57 PM
#38

Men nu klarnar det upp! Ska sätta mig på balkongen och äta alldeles strax. Och vattna alla blommor, och städa lite - äh, det tänker jag på sedan.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Maria
7/17/10, 2:58 PM
#39

Det blev snabbt bättre väderGlad Jösses vad det växlar fort.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
7/19/10, 11:31 AM
#40

Helt slut. Extremt mycket att göra på arbetet. Hinner knappt med internet, men nu har jag ledigt ett par dagar och självklart ska det vara molnligt.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
7/19/10, 11:34 AM
#41

#40 Vi får hoppas att det blir varmt i alla fallGlad

Idag skulle vi iväg på årets första badtur. Det känns som jag är helt ensam om att inte ha badat ute i år. Men det är mulet så det blir en tripp till Botaniska trädgården, vilket inte är helt fel heller.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leffe
7/19/10, 1:25 PM
#42

Jag ska ta det lubgt och sitta och slappa på balkongen

Leffe
7/20/10, 10:13 AM
#43

Här ser ut att bli perfekt sommarväder. Nu ska jag iväg för blodprovstagningar

Sköt om er

EvaG
7/21/10, 1:48 PM
#44

Här är det en lugn dag. Funderar på vad jag ska hitta på. Ledig natt, men är inne på att vara på arbetet i alla fall i kväll en stund. Hoppas ni får en bra dag allihopa.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Effie
7/21/10, 7:48 PM
#45

Vandrade ut från jobbet, ut i den ljumma sommaren. Inte en bil utanför, inte en bil på parkeringen. Nu är det semester.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

EvaG
7/22/10, 12:26 PM
#46

#45 Vad skönt för dig. Själv kommer jag ta semester i höst och åka till Los Angeles.

Nu ska jag gå och sätta mej på min parkbänk och sola. Arbetar inte förrän i morgonnatt.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
7/23/10, 10:00 AM
#47

God morgon. Nu är det dags för ett morgonbesök på vårdcentralen för lite blodprovstagningar. Ser ut att kunna bli fint väder idag igen. Katterna sitter på balkongbordet och håller koll på läget

Sköt om er

EvaG
7/24/10, 5:54 AM
#48

God morgon på er. Fick rycka in och arbeta, men nu är jag hemma igen. Ska ta en kopp te och sedan sova. Ha nu en trevlig lördag allihopa.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
Effie
7/24/10, 12:36 PM
#49

Dotter, måg och dotterdotter ska dyka upp idag. Vi ska nog ta en sväng på Liseberg och åka karusell. Visserligen blåser det så att krukorna på balkongen välter, men att åka karusell och titta på Lisebergskaniner går nog ändå.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Leffe
7/24/10, 2:11 PM
#50

Hoppas ni får det trevligt och kul

EvaG
7/25/10, 5:53 AM
#51

Hemkommen från arbetet nu och som vanligt blir det en kopp te och sedan att lägga huvudet på den sköna kudden. Hoppas ni får en trevlig söndag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

AndreasS
7/27/10, 4:37 PM
#52

Här packas det för fullt inför min flytt.

Det drar ihop sig, på fredag går första lasset till andra sidan stan.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

EvaG
7/29/10, 8:41 AM
#53

#52 Då väntar alltså några jobbiga dagar.

Själv har jag nu sovit några timmar och tänker sova några till. Det är viktigt med skönhetssömnen.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
7/29/10, 12:41 PM
#54

Här blev man väckt vid 10-tiden av en väninna som ville prata en stund. Hon fick inte ur mig något vettigt så hon skulle ringa igen när jag vaknat till

Leffe
7/30/10, 11:38 AM
#55

Idag ska jag ut och röra på mig. Jag ska åka till Spårvägsmuseet.

Sköt om er

Annons:
Effie
7/30/10, 12:31 PM
#56

Jag ska till Norge (allra allra närmaste hörnet, från Göteborg räknat) och hälsa på släkten. Ska bli kul. Det ösregnar här.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Leffe
7/30/10, 12:32 PM
#57

Här är det sol, men blåser

Leffe
7/31/10, 1:07 PM
#58

Ja, nu är det den 31 juli - sista dagen i månaden. Jag gick upp vid 10-tiden. Katterna däremot ligger på sängen och sover. Idag blir det mest tevetittande. Nu under dagen slötittande på fri idrotts-EM. Till kvällen blir det mer allvar med tittande för då är det en av mina favoritsporter - Speedway på teve. Så i kväll blir det troligen en okontaktbar Leffe

Sköt om er

Maria
7/31/10, 2:56 PM
#59

Sonen har sovit över. Vi hade filmkväll igår med två bra filnmerGlad

Nu har vi varit och veckohandlat och ikväll så är vi bortbjudna till en arbetskamrat till mig. Kul, för det är första gången min man träffar både henne och hennes man.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
8/1/10, 6:51 AM
#60

Arbetat färdigt för i natt. Sitter nu här med en kopp te och ett par smörgåsar. Sedan blir det att krypa ner i sängen och lägga huvudet på kudden. Hoppas ni får en trevlig söndag allihopa.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Effie
8/1/10, 7:41 PM
#61

Jag har precis kommit hem från Norge - sett på Halden, träffat släkt och diskuterat släkt i ett par dagar.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Maria
8/1/10, 7:45 PM
#62

Här hemma är lite turbulent då min svärmor dog för en timme sedan.

Tack och lov så han min man fram så att han var där när hon dog. Vi har cirka 9 mil emellan oss.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leffe
8/1/10, 9:28 PM
#63

Det var ju skönt att han hann, men sorgligt

Maria
8/1/10, 9:31 PM
#64

Ja, det är alltid sorgligt men i detta fallet kom det som en befrielse förmodligen både för henne själv och för familjen.

Hon skulle fylla 80 år och var svårt sjuk i ALS och hade fått flera proppar i hjärnan.. Kunde inte prata äta eller göra sig förstådd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

AndreasS
8/1/10, 11:17 PM
#65

#62 Beklagar sorgen.

Här hemma så har jag vart och hämtat grabben och jycken som nu ska vara hos mig i en vecka. Gud så skönt att få rå om grabben och hunden helt själv.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Gittan
8/2/10, 12:43 AM
#66

Beklagar sorgen!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


EvaG
8/2/10, 1:54 AM
#67

#61 Välkommen hem.

#62 Beklagar.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

EvaG
8/2/10, 1:48 PM
#68

God morgon på er. Här är det en spännande match mellan Solen och Molnen. Tror att Solen gått till anfall och är på väg genom Molnens starka försvar. Hoppas ni får en trevlig måndag allihopa.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
8/2/10, 2:31 PM
#69

Man kan se vädret som en match som du gör, men här är matchen inställd på grund av ösregn

Annons:
Maria
8/2/10, 7:40 PM
#70

Jag åkte bil till jobbet idag på grund av blåsvart himmel och begynnande regn.

Efter en halvtimma så blev det en underbart solig dag och jag ångrar mig så att jag inte tog moppen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
8/3/10, 6:54 AM
#71

God morgon. Nu har jag sovit tillräckligt på min lediga natt. Hoppas ni får en bra dag allesammans.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
8/3/10, 11:24 AM
#72

Nu har jag varit och lämnat blodprov igen. Funderar nu på om jag ska vila en stund.

Maria
8/3/10, 7:04 PM
#73

#72 Du måste se ut som en tesil nu efter alla prover du gått igenom sista tidenFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
8/4/10, 3:31 PM
#74

Här är det maktkamp mellan sol och moln, men det ser inte ut att bli regn. Ledig till i morgonkväll. Nu ska jag gå ut och ta en thai-lunch. Hoppas ni får en bra dag allihopa.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

AndreasS
8/4/10, 8:38 PM
#75

Idag har det vart växlande väder, det var regn i morse och förmiddagen, nu mot kvällningen så strålar solen och fåtal moln på en blå himmel.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Gittan
8/4/10, 9:11 PM
#76

Det har varit en lugn dag. Barnen har lekt i tältet på gården. Själv har jag suttit på verandan och kopplat av med boken Dödens aveny av Evelyn Anthony

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
Maria
8/4/10, 9:12 PM
#77

Jag har lagat mat och rensat i rabatternaGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
8/5/10, 12:08 PM
#78

De enda rabatter jag rensar i är affärens prisrabatter

AndreasS
8/5/10, 12:24 PM
#79

Samma här.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Gittan
8/5/10, 1:11 PM
#80

Här är det lugnt och stilla. Gubben jobbar och barnen leker i tältet. Jag sitter på verandan och läser min bok. Vill absolut inte tänka på nästa vecka när jobbet börjar igen. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


AndreasS
8/5/10, 1:24 PM
#81

Här är det tvättstugan som gäller, sen ska det bäras ner kartonger och säckar i källaren. När det är klart får vi se vad dagen har att erbjuda.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Maria
8/5/10, 6:56 PM
#82

Har pustat hem på enGlad varm buss

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
8/6/10, 4:59 AM
#83

Huvudvärk och sömnlösSkrikandes

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leffe
8/6/10, 5:52 AM
#84

Jag är också vaken, men ingen huvudvärk

EvaG
8/6/10, 6:38 AM
#85

Här är en till som vakar. Har precis varit ute på promenad.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
8/6/10, 8:03 PM
#86

Idag har varit en ljuvlig dag trots en sömnlös natt.

Jag har varit i stan och ätit lunch med sonen och sedan gick vi till anrika 7:ans ölcafé och tog en öl med två av hans kompisar, varav den ena jag inte hade träffat på flera år.

Goa killarKyss

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
8/6/10, 8:38 PM
#87

Du har haft en lyckad dag med andra ord. Toppen!

Leffe
8/9/10, 9:31 AM
#88

God morgon. Det är inte ofta jag är uppe så här tidigt på morgonen. Kors i taket. Det känns som jag somnade för en liten stund sedan

Sköt om er

Leffe
8/10/10, 1:33 PM
#89

Nu har jag sovit som vanligt. Gick upp vid 10-tiden. Vad ska jag då göra idag. Inget är planerat.

Sköt om er

Effie
8/10/10, 1:38 PM
#90

Har heller inget planerat. Ska gå ut med hunden en sväng, och äta frunch. En sväng ner på stan, kanske.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Annons:
AndreasS
8/10/10, 5:58 PM
#91

Idag bär det av med bror min som kör trailer mellan Sverige och Norge. Blir upphämtad vid 17-tiden för vidare färd mot Stockholm och Värtahamnen och byte av trailer för vidare färd mot Norge och Kråkeröy som ligger söder om Fredrikstad. Vart färden bär sen vet jag inte, kan bli annan plats i Norge eller så bär det hemåt till Sverige. Kommer hem tidigast fredag och senast lördag. Och givetvis följer kameran med på turen.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Leffe
8/10/10, 7:47 PM
#92

Låter spännande och intressant

Leffe
8/11/10, 1:13 PM
#93

Idag är det perfekt väder. Svalt och lagomt varmt. Blå men även moln på himlen. Det är ett bra promenadväder. Och jag ska till centrum och svettas bland stressade människor'

Sköt om er

Effie
8/11/10, 1:43 PM
#94

Sista semesterdagen (jobba torsdag-fredag är en lagom mjukstart). Mulet, enstaka regnstänk. Inga direkta planer. Kanske åker jag till biblioteket med en bok som ska tillbaka. Egentligen borde jag se till att gå på utställningen And there was light. Jag kan ju inte skylla på att det är för långt att ta sig dit.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Leffe
8/11/10, 1:59 PM
#95

#94 Man ska göra det man känner för om det går

Maria
8/11/10, 2:11 PM
#96

Jag är ledig idag men tänker inte göra många knop.

Det blir datan, resten av en bok och så ska jag göra en stor gryta Chili con Carne.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

AndreasS
8/11/10, 2:30 PM
#97

Nu ska jag göra Krikke och Brian glada. Har vart på en blixt visit i Götet, sitter just nu på Michelin i Kungälv och väntar på att bli lastad med däck som ska vidare mot Kapellskär.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Annons:
AndreasS
8/13/10, 2:29 AM
#98

Nu är jag hemma i hemmets lugna vrå efter 300+ mil i Sverige och Norge. Om två veckor bär det av igen, visar sig vart man åker då någonstans.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Leffe
8/13/10, 2:45 AM
AndreasS
8/13/10, 2:49 AM
#100

Tack Leffe.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

AndreasS
8/13/10, 2:51 AM
#101

Kan meddela att det fastnade både en och tio bussar på bilder Tungan ute

Lägger upp dessa bilder i min bildtråd.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Leffe
8/13/10, 2:55 AM
EvaG
8/13/10, 4:30 AM
#103

Just nu har jag tepaus på arbetet. Sedan är det 2,5 timmar kvar innan jag får krypa till sängs. Hoppas ni får en trevlig fredag allihopa.

God natt, God morgon eller vad det nu blir.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
8/13/10, 11:51 AM
#104

Ser ut att bli en solig dag. Här är det stilla lugnt och jag hoppas dagen fortsätter så

Sköt om er

Annons:
Gittan
8/13/10, 5:30 PM
#105

Jag och barnen har varit och badat. En härlig dag idag. Hoppas ni också har det.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
8/13/10, 5:43 PM
#106

#105 Det var skönt antar jag i den här värmen

AndreasS
8/13/10, 8:00 PM
#107

Här har ni min resa i bilder.

Länk


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Leffe
8/14/10, 1:34 PM
AndreasS
8/14/10, 1:41 PM
#109

Tack Leffe.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Leffe
8/14/10, 3:23 PM
#110

En varm och solig lördag. Sitter och tittar på sim-EM. Katterna slöar

Sköt om er

AndreasS
8/14/10, 5:28 PM
#111

Här i gurkstaden stålar solen och tempen ligger runt 27-28 grader. Ikväll bär det av till Tomas Sandströms (LA Kings m.fl) hem ort Fagersta där jag ska på ett fotouppdrag med en mycket god vän när han giggar som Dj på brukshotellet.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Annons:
Maria
8/14/10, 5:38 PM
#112

Några gäster på förmiddagen på Äpplekaka och sedan konsert vid den lilla dammen där vi bor. Torpadammen heter den.

En granne spelar några lördagar varje sommar vid dammen och det är väldigt trevligt.

Klockan är bara halv fyra och det känns som om vi har gjort jättemycket.Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Effie
8/14/10, 7:21 PM
#113

Tog mig i kragen till slut och gick på utställningen "and there was light". (varför är det så att om något pågår ett antal månader, så går man dit näst sista dagen?) Vandrade runt ett par timmar; på slutet tänkte jag nog mer "är det inte slut snart?" än koncentrerade mig på madonnor och modeller och påvar och arkitektoniska detaljer och statyer och apostlar och fingeravtryck och … Det var mycket att titta på, en blandning av allt möjligt. Intressant, men kanske för mycket för en gång tror jag.

När jag kom ut igen var det en jättelång kö - så det är väl inte bara jag som skjuter upp allt till näst sista dagen. Glad


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Maria
8/14/10, 7:40 PM
#114

#113 Jag bor också i Göteborg men har inte sett utställningenSkäms

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Effie
8/14/10, 7:43 PM
#115

#114 Du har en dag på dig! Cool


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Maria
8/14/10, 7:47 PM
#116

Faktum är att jag har hört en del negativa kommentarer om utställningen och då känns den mindre intressant.

Så vad tyckte du egentligen?Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Effie
8/14/10, 8:10 PM
#117

#116 Ja, vad tyckte jag egentligen? Så här direkt efteråt säger hjärnan bara "det blev för mycket!".

Det var mycket att titta på. Fast jag, som gärna vill ha en röd tråd, och hellre fördjupning än lite av varje, saknade nog just det. Det var lite Florens här, och lite Lionardo där (eller var det Michelangelo; nu hängde jag inte riktigt med), och någon för mig okänd konstnär, och en annan för mig okänd konstnär med någon madonnatavla eller Johannes Döparen som barn.

Men det var också modeller av Lionardos uppfinningar, bl.a. en väldigt vacker bro över Gyllene Hornet. Det var Michelangelos David. La bella principessa var vacker. Sixtinska kapellet var imponerande. Anatomiska studier - kanske inte vackert, och jag har väl sett bilderna, men ändå. Och moderna konstnärers tolkningar av Lionardos/Michelangelos/Rafaels motiv tyckte jag var trevligt också.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Maria
8/14/10, 8:19 PM
#118

#117 Roligt att höraGlad

Jag har också hört att det skulle vara lite väl "mycket" och en aningen rörigtFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leffe
8/17/10, 12:36 PM
#119

Nu har jag varit iväg för att ta lite blodprover igen annara sker väl inget speciellt idag vad jag vet just nu.

Sköt om er

Maria
8/17/10, 10:38 PM
#120

Jag har varit på svärmors begravning och det är skönt att det är över nu.

Känner mig helt slut. Det blir en slags anspänning. Begravningar är ju oftast ingen hit.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
8/17/10, 10:48 PM
#121

Begravningar är jobbiga men det är något speciellt och fint över dem

Maria
8/17/10, 10:50 PM
#122

Ja, det är ju ett avsked. Det beror mycket på prästen/begravningsförättaren också. En del har förmågan att göra det ljust och fint medan andra är med "dysterkvister"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
8/18/10, 12:15 AM
#123

#122 Jag har svårt att klara begravningar sedan min dotter gick bort.

Nu är jag ledig två dygn och gör väl en dagsutflykt i morgon.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
8/18/10, 8:20 AM
#124

God morgon. Varför jag är uppe så här tidigt har jag ingen aning om. Något måste ha väckt mig. Ska ta någon smörgås och sedan försöka sova en stund till

#123 Kommer du hit?

Sköt om er

Maria
8/18/10, 10:46 AM
#125

#123 Oj, har du förlorat en dotter. Jag blir alldeles mållös. Det går nog inte ens att föreställa sig om man inte har varit med om det själv.Gråter

Förstår att  du inte klarar begravningar.

Hoppas ni ha en go dag alla.

Ikväll kommer sonen och hans kompisar på middag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leffe
8/19/10, 12:22 PM
#126

Här är det lugnt. Husse uppe och katterna sover. I kväll är det kräftskiva på gården för alla. Borådet bjuder

Sköt om er

EvaG
8/21/10, 4:03 AM
#127

#125 Det var 14 år sedan och hon var sex år. Det var cancer.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
8/21/10, 5:12 PM
#128

Hoppas ni har en bra dag. Själv ska jag iväg och fira en kamrats födelsedag. Det är vår Medarbetare grosin1946 som fyller

AndreasS
8/21/10, 8:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Här har jag och lilleman vart och hälsat på min 83-åriga mormor. När vi kom hem så var det dags för mat och det vart Oxfilé med Chilibearnaise och poatisgratäng.

Imorgon ska jag lämna lilleman till hans mamma och sen bär det av ut på vägarna igen, en eller två resor till vårt grannland Norge.

Slänger in en bild på min och lillemans middag. Tungan ute


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Leffe
8/21/10, 10:26 PM
#130

Chilibearnaise har jag aldrig provat

AndreasS
8/22/10, 12:39 AM
#131

Gott som bara den och starkt. Tungan ute


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Leffe
8/23/10, 11:18 AM
#132

Idag blir man stressad. Två födelsedagar som ska firas

Annons:
AndreasS
8/24/10, 12:20 AM
#133

Jag kan meddela om att jag ligger ute på vägarna igen denna veckan. Just i detta nu ska jag göra natter i Göteborg efter att ha vart och lossat i Sandfjord i Norge. Får ny trailer imorgonbitti som ska upp till Kungälv. Sen byte igen och lasta och vidare färd mot Kapellskär. Tänk att det alltid regner när jag besöker Göteborg. För två veckor sedan så öste det ner och det gör det nu också.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Effie
8/24/10, 9:20 AM
#134

#133 Nej, nej nej - det är Borås där det alltid regnar så fort man kommer över stadsgränsen! (även om boråsarna hävdar att de har mest sol). Fast det har regnat mycket på sistone, det har det.

Kanske bäst att slita sig från datorn och komma iväg till jobbet innan det börjar regna igen.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Leffe
8/24/10, 12:19 PM
#135

Vaknar upp med ett pajat Comhem. Inget internet, ingen telefon och ingen teve. Snacka om abstinensbesvär.

Sköt om er

gromar1942
8/25/10, 1:30 AM
#136

*136

 Snacka om att man är vanemänniska.

Aktion, historik, fantasi. Ja allt finns på Vilda Västern iFokus

EvaG
8/25/10, 1:34 PM
#137

Här regnar det ganska ordentligt. Härligt skönt regn med vackra ädelstensliknande droppar, som går sönder när de når den hårda marken. Allt blir blött. Gångbanan, gräsmattan, bilarna och jag.

Visst är det härligt med regn. Det finns inget bättre för kropp och själ.

Nu tänker du: "Är hon inte riktigt klok?!"

Regnet är underbart - det dröjer bara några månader till så är det kall vit snö som ger halka och svårframkomlighet som kommer ner istället. Regn är underbart!

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
8/25/10, 1:55 PM
#138

Ganska ordentligt - här öser det ned

Effie
8/25/10, 8:21 PM
#139

#137 Ja….om jag får sitta på balkongen i lugn och ro och titta på vackra ädelstensliknande droppar - jo, då är det hur mysigt som helst med regn. Om jag är på väg till jobbet, och måste kämpa mig fram mot horisontellt ösregn, och vet att jag får sitta i blöta kläder tills de torkat - ja, då kan jag nog tänka mig att lägga min röst på snön.  Glad

(regnkläder? jo, jag hade regnjacka häromdagen, och glömde kvar telefonen i fickan. Inte bra alls)


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Annons:
EvaG
8/26/10, 8:55 AM
#140

Ännu en arbetspass avklarat. Sitter nu här med ett par smörgåsar och en kopp te och tittar bort mot den väntande sängen. Den trofasta sängen som står där dag ut och dag in och väntar på trötta mig utan att klaga. Ha nu en bra dag allihopa.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

EvaG
8/27/10, 3:13 PM
#141

Nyss uppstigen och om sex timmar är man på arbetet igen.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Gittan
8/27/10, 11:31 PM
#142

Så snart barnen sover ska vi fira här hemma. Gubben har fått tillbaka sitt gamla jobb och behöver inte sitta och köra om dagarna längre. Både han och jag är lyckliga.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
8/28/10, 3:27 PM
#143

#142 Förstår att ni är glada.

I kväll är det kräft- och räkfest som gäller

Maria
8/28/10, 3:31 PM
#144

Det lät gott Leffe. Tror jag tittar förbiOskyldig

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
8/28/10, 3:32 PM
#145

Nästa helg blir det ännu godare- surströmming

Maria
8/28/10, 3:33 PM
#146

Då stannar jag hemmaCool

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
AndreasS
8/29/10, 4:21 AM
#147

Kom hem sent i fredagskväll efter min resa på de svenska och norska vägarna. Totalt kördes det 360 mil under veckan, mesta dels i Norge. Har vart upp på Hemdalsfjäller där det även snöade natten mellan torsdag till fredag. på bergstopparna låg det snö kvar sen i vintras.

Har lite bilder på facebook från Norge.

Bilder från Norge.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Leffe
8/31/10, 3:10 AM
#148

Måndagen var inte direkt någon rolig dag. Jag fick ta bort min näst äldsta katt, snart 13,5 år på grund av tumörer.

Gittan
9/2/10, 1:55 PM
#149

Lugn och ro. Gubben på jobbet. Barnen i skiolan. Jag har lite att göra på mitt jobb och det lilla gör jag hemifrån. En lugn dag, men hade önskat lite mer sol och värme. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


EvaG
9/3/10, 7:48 AM
#150

Varit ute på krogen i natt och haft det mysigt, men det blev väl nåt glas för mycket. Ha nu en bra dag allihopa.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

EvaG
9/6/10, 2:57 PM
#151

I morgon bär det av till London ett dygn i arbetet. Hoppas ni får en bra dag i dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
9/8/10, 3:26 PM
#152

Låser denna tråd nu. Fortsätter på Abonnerad linje tur 2

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: